בעזרת השם

על אמזון וישראל

על אמזון וישראל. פוסט שני בנושא, לפוסט הראשון לחצו על הקישור: פוסט קודם.

הישראלים אוהבים מספרים, אז נתחיל אתם.

פלח השוק הקטן ביותר בו אמזון פועלת הוא בריטניה, עם 7% מכלל פעילות המכירות של אמזון בעולם. 7% מתוך 136 מיליארד דולר, הנו סכום הקרוב ל10 מיליארד דולר. השוק הגדול ביותר של אמזון הוא ארה”ב עם 66% שזה קרוב ל90 מיליארד דולר. הנתונים נכונים לסוף שנת הכספים הקודמת – 2017.

אוכלוסיית בריטניה היא באזור ה64 מיליון נפש, אוכלוסיית ארה”ב היא באזור ה330 מיליון נפש.

נחזור לישראל. אוכלוסיית ישראל היא באזור ה8 מיליון נפש. עשו את החשבון כמה אחוז מתוכם ילדים, כמה אוכלוסייה מבוגרת שאינה רוכשת ברשת. כמה מתוכם אוכלוסייה חרדית שברובה אינה מחוברת לרשת.

הנתונים היבשים אומרים ‘לא לאמזון בישראל’. יחד עם זה סביר להניח שאנליסטים מנוסים וחכמים יותר מאתנו ישבו וחשבו, ובכל זאת הגיעו למסקנה שזה שווה.

נעזוב את המספרים ונעבור לניסיון להבין את המנטליות של המסחר והקניות בישראל.

בעולם המערבי תהליך הדיגיטציה הביא לכך שאין יותר את היחס האישי והחם, אותו היה לקוח מקבל בעבר מהסוחר שמולו.

אין את הסיטואציה של ‘איך אמרת שקוראים לך?’, או ‘אני זוכר אותך, כבר קנית אצלי פעם’. הכל הפך להיות היום אלגוריתמים וטורים בינאריים אין סופיים. לא בישראל. עדיין לא, אולי זה יקרה יום אחד.

הלקוח הישראלי עדיין אוהב את הזיק שיש בעיניים, את האפשרות להתקשקש על פוליטיקה או מזג האוויר. גם אלו שעברו לקניות באינטרנט, יעריכו הרבה יותר חברה שאפשר להתקשר אליה באופן אישי ולדבר.

אנחנו ב’גולבי’ רואים את זה יום יום אנשים מתקשרים מתייעצים על מוצרים, בודקים האם זה אכן מתאים להם מתייעצים שואלים ומדברים.

בעיקר, התת מודע של המנטליות הישראלית שולח אותם לבדוק שאכן מדובר בבני אדם. לא באלגוריתם שכתב איזה בחור בהודו. אין את זה באתרי מסחר אחרים דוגמת אמזון או איביי. זו עובדה מבורכת. עוד לא התמכרנו בישראל לגמרי למסכים ולאלקטרוניקה שמאחוריהם.

לאחרונה מתברר שאלפי אמריקאים בוחרים בטלפון הכשר של החרדים, טלפון פשוט שמאפשר להתקשר או לשלוח SMS ותו לא ללא חיבור למדיה החברתית.

נמאס להם מההתמכרות לדבר הזה, ומהצורך להיות מחוברים כל הזמן לרשתות החברתיות וכיוצא בהם. ועוד לא דיברנו על עלויות המשלוח בישראל, שבשל מכירי הדלק והפקקים בדרכים, המשלוחים בישראל מאוד יקרים.

עוד לא דיברנו על כך שרוב מוצרי הצריכה הבסיסיים יקרים בארה”ב. קולבים כלי עבודה ואפילו מוצרי פלסטיק יותר זולים בישראל מאשר בארה”ב. ועל עוד הרבה דברים לא דיברנו, רק נגענו בכמה נקודות למחשבה.

השמועה הרווחת טוענת בעקשנות כי מדובר בעצם במרכז לוגיסטי ייעודי לכל המזרח התיכון. זה דבר מאוד מעניין.

האם מתכננים באמזון שחברות משלוח ישראליות יעבירו חבילות לדאחיה בלבנון, או לאידליב שבסוריה.

עד היום עשו את זה עם טילים בליסטיים בדרך כלל. מעניין…

בינתיים עד שאמזון יחליטו מה הם עושים בישראל, בואו לבקר את הקטלוג שלנו דרך הקישור הבא: קטלוג גולבי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן