בעזרת השם

בית חב”ד סין

בית חב"ד סין

בית חב”ד בסין.

יצואנים?! יבואנים?! מטיילים בעולם?!, אתם חייבים להזדהות עם פרשת השבוע – פרשת וירא. כן… גם אם אינכם מקפידים על קיום כל המצוות. השבוע פרשת וירא, מספרת לנו התורה על השליח הראשון.

השליח הראשון שפתח בית להפצה של אמונה בעולם, השליח הראשון שהציע ארוחות לכל עובר ושב. אברהם אבינו. אברהם אבינו היה הראשון שפתח את אוהלו לכל עובר ושב, הוא הציע לו אוכל ושתיה. כשבאו האורחים להודות לאברהם אבינו, הוא היה מפנה את תודתם הלאה, ואומר להם: לא לי התודה, תנו תודה לבורא העולם. כך היה מרבה אמונה בבורא עולם, על ידי אהבה וחיבה לכל אדם באשר הוא.

מפעל השלוחים של חב”ד, הנו תוצר ישיר של השליח הראשון – אברהם אבינו. מפעל השלוחים נוסד על ידי הרבי מחב”ד רבי יוסף יצחק שניאורסון, והועצם על ידי חתנו ממשיך דרכו הרבי מחב”ד – רבי מנחם מנדל שניאורסון.

מפעל השלוחים הענק הזה, הפך להיות חלק מתכנון של כל נסיעה לחו”ל. אנשי עסקים, דיפלומטים, וגם מטיילים.

בית חב"ד סין
בית חב”ד סין קאולון, בינהולם של הרב ישראל והרבנית מנוחה ליברמן שיחי’

פעילות בית חב”ד קאולון, המנוהל כיום על ידי השליח הרב ישראל ליברמן והרבנית החשובה מנוחה תחי’.

יוסי – מנהל החברה, כובד פעם בפרשת וירא לדבר בבית חב”ד שנוהל בזמנו בהצלחה רבה על ידי הרב ישראל ליברמן וזוגתו הרבנית מנוחה.

אלו היו דבריו: כאשר המלאכים הגיעו לביקור הידוע באוהלו של אברהם אבינו, שאלוהו: איה שרה אשתך? ויאמר: הנה באוהל. מסביר לנו רש”י: להודיע שצנועה הייתה, כדי לחבבה על בעלה.

כמי שמתכנן את לו”ז הנסיעה לפי מיקומם של בתי חב”ד, נראה שאפשר להסביר בדרך מעניינת את הקטע הנ”ל.

כדאי לנו להציץ מספר פסוקים קודמים, שם כתוב: וימהר אברהם האוהלה אל שרה, ויאמר מהרי שלוש סאים קמח סולת, לושי ועשי עגות. אברהם אבינו היה מארח, יושב עם האורחים, אלו היו מכבדים אותו ומוקירים לו תודה.

איפה התודה לשרה אשת החיל, שהייתה עובדת קשה כדי שלכל אורח יהיה אוכל?

כאשר ביקרו המלאכים את אברהם אבינו, הם ראו לנכון לשאול אודות שרה, על מנת להעלות את פועלה של שרה למען המפעל הגדול.

כל הקרדיט, כל התודה והערכה, קשורים גם לאשת החיל המתחבאת מאחורי הקלעים אבל דואגת שלא ייצא רעב מביתה.

פרשה זו הינה הזדמנות לומר תודה. הצדיקים האלו יוצאים מאזורי הנוחות שלהם, ומתעסקים בשליחות רבם בעצם היותם כתובת לכל יהודי.

אשריהם ואשרי חלקם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן