בעזרת השם

הרחקת זוחלים

הרחקת זוחלים

הרחקת זוחלים. פוטס שישי בסדרת הרחקת המזיקים.

הלטאות ושאר הזוחלים הם בעלי דם קר, ועל מנת לשרוד הם חייבים מקור של חום. אשר על כן הלטאות והשממיות ודומיהם תמיד יימצאו במקומות עם מקור חום. זו גם הסיבה שמרבית זוחלים אלו גדלים ומתרבים באזורי מדבר בהם יש חום עם חשיפה גבוהה לשמש.

חשוב מאוד לדעת: הלטאות והשממיות אינם מזיקות, ולהיפך, הן מועילות. זוחלים אלו אינם תוקפניים, והם טורפים מיני חרקים וניזונים מהם. הלטאות עצמם הם גורם מדביר מזיקים. ובכל זאת, לרוב האוכלוסייה המפגש עם לטאה או שממית אינו נחמד, ואנשים מעדיפים לגרום להם לברוח ולהיעלם מבתיהם.

כדאי גם לזכור: הלטאות והשממיות הם זוללי יתושים, ומסייעים בשל כך בהדברה אורגנית של יתושים.

ישנם מינים מסוימים הנמצאים בהגדרה של בעלי חיים מוגנים, ואסור להדביר אותם על פי החוק הישראלי. ההמלצה הרשמית היא: פשוט לתפוס אותם, ולהעביר אותם אל מחוץ לבית. טוב… אין ספק שרובכם יעדיפו דרך אחרת, אשר על כן הנה כמה טיפים שיעזרו לנו בהרחקת זוחלים.


הרחקת זוחלים

  • יש למנוע מהיווצרות של תנאי לחות, אלו מהווים כר פורה למשכן הזוחלים ולהתרבותם. על מנת למנוע תנאי לחות, יש לאוורר היטב את החדרים בבית, ובמקומות ללא חלונות ופתחי אוורור מספקים, ניתן להשתמש בסופגי לחות. הרבה אנשים משתמשים בסופגי לחות, בארונות של המטבח. שם בשל התנאים הסביבתיים נוצר מצב של לחות גבוהה, דבר המזמין בעלי חיים שאינם רצויים.
  • דאגו להרחיק את המקקים ושאר מעופפים וג’וקים מביתכם, בעלי חיים אלו מהווים את הארוחה הדשנה ביותר לזוחלים. באין אוכל, הם לא יגיעו.
  • אל תשאירו מקור חום דולק ללא צורך. לדוגמא: גופי תאורה. גופי התאורה משמשים מקור חום לזוחלים, והם יודעים לזהות את זה מרחוק.
  • נזילות במערכת האינסטלציה, או השארת פתחי ביוב חשופים, גם הם סוג של הזמנה לבעלי חיים אלו. טפלו בזה.
  • ארון חשמל – הוא מקור חום נעים לזוחלים, אשר על כן יש לדאוג לסגירתו המוחלטת ככל האפשר. ניתן לעשות זאת על ימי גומי לאיטום, אותו נדביק מסביב על שפת הדלת.
  • איטום ארגז של תריס גלילה. השהיה בארגז העליון של התריס נעימה לזוחלים, וכדאי לסגור אותם הרמטית. את הארגז מצדו הפנימי של הבית, ניתן לסגור בגומי לארגז תריס אותו ניתן להשיג בשני צבעים לבן ושחור.
  • שימוש בחומרי הדברה. לא נחוץ, לא מומלץ.

והנה שני עובדות מעניינות על שממיות:

  • השממית מצוידת באצבעותיה בנקודות הדבקה, אלו מסייעות לה ללכת על משטחים חלקים. יכולת ההדבקה שלהם כל כך חזקה, כך שהשממית יכולה להלך על התקרה ללא כל בעיה. נמצאו כבר שממיות שהמשיכו להיות דבוקות למקומן, גם לאחר מותן.
  • השממיות המופיעות במקורות היהודיים, לרוב הכוונה ל… עכביש.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן