בעזרת השם

הרחקת מזיקים פרק 7 – הרחקת צרעות

הרחקת צרעות, איך נרחיק אותם?

קודם נבין מהו קן צרעות.

הצרעה סובלת מקור, אשר על כן תמיד היא תחפש מקומות מסתור חמים כדי לבנות את הקן.

קן הצרעות בנוי מעץ לעוס, וזו הסיבה שבדרך כלל הצרעות בונות את קינן בסמיכות למקום עם אדמה. הצרעה לועסת את העץ, ופולטת אותו במהלך בניית הקן.

בדרך כלל קיני הצרעות נבנים לפני החורף, ובמהלך החורף הצרעות כמעט ואינם פעילות.

עקיצת הצרעות מסוכנת מאוד לבעלי אלרגיות או רגישות, ולאנשים עם מערכת חיסון חלשה.
אולם גם לאדם הרגיל עקיצת הצרעה אינה נחמדה, והיא כואבת ואינה סימפטית.

איך מרחיקים צרעות, הרחקת צרעות

הרחקה אורגנית היא בדרך כלל הרצויה ביותר, מאחר ואין בה שום סכנות לבני האדם.

לצרעות אין מערכת ראיה איכותית, אשר על כן מומלץ לבנות משהו דומה לקן צרעות. כאשר הצרעות יראו את הקן, הם יסיקו שצרעות אחרות השתלטו כבר על המקום והם יתרחקו מהמקום.

בניית דמוי הקן קלה, ואינה דורשת חומרים מיוחדים. יש לקחת שקית נייר חומה בגודל בינוני, ולמלאות את השקית בניירות מקומטים או אפילו לקמט שקיות נייר אחרות ולהכניס לשקית. את פתח השקית יש לכווץ ולקשור עם נייר דבק. תלו את הקן המדומה במקומות המיועדים, וחסל סדר של צרעות באותו אזור.

איך מדבירים קן צרעות?

במידה ומדובר בקן צרעות גדול ועמוס מומלץ וחובה לקרוא למדביר מוסמך. זאת, היות וברגע שהצרעות מזהים סכנה, הם יעקצו את כל מי שעומד בסביבה בעיקר בעונות הפעילות שלהם – בקיץ.

במידה והמדובר הוא בקן צרעות שאינו גדול, ניתן להדביר זאת באופן עצמאי.

תרסיסים מועילים להדברה של צרעות ניתן להשיג בחנויות השכונתיות, וכמובן חובה לזכור כי מדובר בתרסיס שיש להרחיקו מילדים. ריסוס קן צרעות מומלץ לביצוע בשעות החשיכה לאחר שהצרעות חוזרות אל הקן, וזאת לאחר הרחקת ילדים מהאזור. גם בקן קטן, כדאי לקרוא למדביר מקצועי ולחסוך ברמת הסיכון.

ניתן להשתמש במלכודת זבובים שקית, שרבים מלקוחתנו טוענים שהדבר עזר להם גם לצרעות.

הצרעה במקורות היהודיים:

בספר שמות מופיעה הצרעה בפעם הראשונה. כך כתוב: “ושלחתי את הצרעה לפניך, וגרשה את החוי את הכנעני ואת החתי מלפניך” (ספר שמות, פרק כ”ג, פסוק כ”ח). מהי אותה צרעה? רש”י מסביר שהצרעה היא מין שרץ עוף. היא הייתה מכה אותם בעיניהם, מטילה בהם ארס, והם מתים. אולם רב סעדיה גאון מסביר כי הצרעה היא “מחלה, חולי בגוף”. רב סעדיה גאון חי בתקופת הגאונים שהייתה לפני תקופת הראשונים בה חי רש”י.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן