בעזרת השם

הרחקת מזיקים פרק ב – איך מרחיקים יונים

איך מרחיקים יונים

איך מרחיקים יונים? איך מסלקים יונים?

ננסח את זה איך שאנחנו רוצים, אבלאף אחד אינו אוהב שיש לו יונים מטיילות בבית או בחצר. הם מלכלכות, ובנוסף הם גם עלולים להפיץ מחלות מסוכנות. נכון שהיונה משמשת כסמל של שלום ואהבה. אולם אנו מעדיפים אותה כסמל ולכן הרחקת יונים הנו נושא המעסיק משקי בית רבים.

יונים הנפוצות בישראל: יונת הסלעים ויונת הבית.

היונים משלימים כ-4 מחזורי קינון בשנה, כאשר בכל פעם הקינון הוא על 2 ביצים / גוזלים. יונים אלו זקוקות לאוכל, וזו הסיבה שהם אוהבים את חברתנו – בני האדם. פסולת המזון שלנו מספק את צרכיהם, ולכן גם אזורי הקינון שלהם נמצאים בדרך כלל קרוב לבני אדם.

ובכן, הרחקת יונים – איך זה קורה? הנה ריכזתי לכם את השיטות הידועות:

  • הריגת יונים – מותרת בישראל. אך כלל אינה מועילה ואין כל סיבה לעשות את זה. מחקרים שונים מראים שהריגת יונים, הביאה בעקיפין להתרבותם המהירה יותר. אל תהרגו יונים. ומה עם צער בעלי חיים?!
  • דוקרנים ליונים מנירוסטה – היונים לא נבהלות מחפצים חדים, אבל מאוד נבהלות מחוסר יציבות. לדוקרנים מנירוסטה יש תכונה של גמישות, כך שהיונה מרגישה לא יציבה עליהם והיא אינה יכולה לעמוד עליהם. את הדוקרנים האלו ניתן לחבר על משטחים שונים כמו עץ מתכת או אבן. נעשה את זה על ידי דבק או ברגים בהתאם למשטח המדובר. הנירוסטה הנו חומר עמיד לאורך זמן. משטח הפלסטיק התחתון מיוצר בדרך כלל מחומר המכיל גם נוגדני הרס מקרני השמש.
  • קוצים ליונים מפלסטיק גבוהים – דוקרנים אלו כמו הדוקרנים מנירוסטה מיצרים תחושה של חוסר יציבות, ומרחיקים יונים. אלו מפלסטיק מגיעים בדרך כלל במשטח הניתן לשבירה לחלקים, דבר המעניק אפשרות להשתמש בו בנקודות שונות. את הדוקרן ניתן לחבר על משטחים שונים, על ידי בורג או חומר הדבקה בהתאם למשטח המדובר.
  • דוקרני פלסטיק נמוכים – דוקרנים אלו יעזרו מאוד לאדן חלון או לכל מקום שאינכם רוצים שהדוקרנים האחרים ייראו. חסרונם של דוקרנים אלו, הם נמוכים ולכן אינם מיצרים תמיד תחושה של חוסר יציבות. אפקט ההרחקה שלהם הוא בעיקר על ידי קוצי הפלסטיק המזדקרים ממנו. נכון שיונים אינם נבהלות מחפצים חדים, אולם לבטח הדבר אינו כיף במיוחד. חיבור הדוקרן למשטח הייעודי, הוא כפי שצוין בדוקרנים האחרים.
  • רשת להרחקת יונים – רשת זו ניתן להשיג בגדלים שונים. היא ייעודית למקומות הניתנים לסגירה על ידי הרשת, כמו מסתור כביסה. חיבור הרשת נעשה בדרך כלל על ידי אזיקונים. הרשת דקה מאוד, ואינה נראית.
  • תרסיס עופי יונה – זהו ספריי קצף המיועד להתזה על המשטח בו היונים עומדות. הוא יוצר ליונים תחושה של חוסר נוחות, והן מחפשות להם מקום אחר. היונים הנם בעלי זיכרון טוב, והם זוכרים היטב את המקומות שאינם נוחים להם. החיסרון של הספריי, מלכלך את המשטח, ונדרש מידי פעם לרסס שוב. כאשר מדובר על מעקה של מרפסת, זה ממש לא נעים. את הספריי ניתן להוריד על ידי מסיר שומנים.
  • דחליל להרחקת יונים – היונים אינם עוף דורס, והם חוששים מעופות דורסים. עורבים / ינשופים ושאר העופות הדורסים אינם ‘כוס התה’ של היונים, וחלקם לבטח יטרפו את היונים. בשנים האחרונות החלו משווקים רבים למכור דחלילים של עופות דורסים כמו עורב או ינשוף, אותם תולים במקום המועד והדבר מרחיק את היונים. את הדחלילים ניתן גם להדביק למשטח הייעודי, או לתלות אותו על ידי חוט דיג שקוף.
  • רעש – באזורים פתוחים יש כאלו התולים קופסת מתכת ריקה (קופסת שימורים) על עמוד ברזל, הרוח תזיז את הקופסא ותיצור רעש. היונים אינם סובלים את הרעש הזה, והם עוזבים את המקום. יעילות פתרון זה מוטלת בספק, מאחר ולא תמיד יש רוח או לא תמיד זה ישמיע את הרעש.
  • תליית דיסקים – לא יעיל, היונים מתרגלות מהר מידי לדיסקים.

במידה ויש לכם רעיונות נוספים איך מרחיקים יונים, אודה לכם אם תשלחו לנו, כך שנוכל לפרסמם לטובת הגולשים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן