בעזרת השם

הרחקת מקקים – הרחקת מזיקים פרק ג’

הרחקת מקקים

הרחקת מקקים, איך להרחיק ג’וקים?

ראיתם מקקים / ג’וקים בבית? במקום לרוץ לחפש נעל כדי להרוג אותו, כדאי ללמוד על שיטות להרחקת מקקים מהבית, בלי להילחם בהם אחד אחד.

לפני שאפרט את שיטות ההדברה, הנה 6 דברים על המקקים:

  1. מקקים נקראים בעברית בלשון יחיד: תיקנים, וליתר דיוק תקנאים. וביחיד תיקן. אולם בעברית מדוברת קוראים להם פשוט ג’וקים או מקקים.
  2. בישראל קיימים מספר מצומצם של סוגי מקקים, אלו יכולים לשרוד גם מתקפה גרעינית. כך לפי המחקרים.
  3. המקקים אוהבים חושך ולחות, לכן משכנם המועדף נמצא בצינורות הביוב או במסתורי ארונות המטבח.
  4. מקקים הם אוכלי כל, והם ניזונים משיירי מזון ופסולת, הם אוהבים פסולת נייר וקרטון, את אלו הם מוצאים לרוב בצינורות הביוב ובבורות ניקוז האינסטלציה.
  5. מקקים הם יצור מסוכן לבני אדם, זאת מאחר ומשכנם נמצא תמיד במקומות מטונפים, שם הם ניזונים מפסולת מזוהמת. בעקבות זאת הם נשאים של חיידקים מזוהמים, אותם הם מעבירים או על ידי מגע או על ידי הפסולת אותה הם מפרישים.
  6. את המקקים מגלים בדרך כלל לאחר הדלקת אור פתאומית בחדר חשוך, אלו נבהלים מאוד ומתחילים לברוח. לרוץ?! הם יודעים. למקקים 3 זוגות רגלים, אלו עוזרים להם לרוץ מהר מאוד ביחס לגודל גופם.

—-

אז איך מדבירים אותם? הנה כמה מהשיטות הנפוצות, נתחיל עם שיטות להדברה ירוקה וטבעית:

  • הרחקת ג’וקים באופן טבעי. הכינו תרסיס הדברה מחומרים טבעיים כמו שמן מנטה ושמן ברוש, אלו ירחיקו את המקקים שאינם סובלים ריחות חריפים. את החומר יש לרסס לפחות פעם בשבוע במקומות המועדים לכך. נכון שיש מעלות להדברה זו, היות והחומרים האלו אינם מסוכנים לבני אדם והם קלים להכנה. אולם יש לזכור כי הדברה זו הנה זמנית, ומרחיקה אותם עד לתפוגת הריח החריף. לאחר מכן הם יחזרו.
  • חומץ ואבקת כביסה. בעת שטיפת הבית ערבבו עם נוזל השטיפה מעט חומץ או אבקת כביסה, את הבית יש לשטוף ביסודיות גם בפינות או מסתורים שאינכם מגיעים אליהם בשטיפה רגילה. גם לשיטת הדברה זו יש מעלות כפי שצוין בסעיף 1, אולם גם החסרונות הם זהים. ההדברה היא זמנית עד לתפוגת החומרים האלו.
  • מלפפון. ראיתי כי מישהו פרסם כי נוזל המלפפון אף הוא מרחיק מקקים, אולם גם בהדברה זו מדובר במשהו זמני עד לתפוגת החומר.
  • מדביר מקצועי. הזמנת הדברה מקצועית תמיד יעילה, כמובן לאחר שביררתם כי מדובר במדביר מקצועי ואמין. נכון זה עולה כסף, אבל זה מקצועי.
  • ג’ל לתיקנים. השיטה היעילה ביותר היא להגיע לקן המקקים ולהרוס אותו מבפנים. נו?! איך עושים את זה. פשוט קונים מזרק ג’ל של סופר גל. מטפטפים מספר טיפות בהתאם להוראות היצרן. המקקים יטעמו מהמעדנים שהחברה היצרנית הכינה להם, וייקחו את החומר לקן שלהם. אינכם זקוקים להתאמץ יותר, המקק ימות בקן מהחומר וייהפך למזון עבור כל המקקים, וכל המקקים שם ימותו מהחומר. הג’ל גם אינו מסוכן לבני אדם, בגלל מינון מאוד נמוך של חומר פעיל. והוא זמין תמיד לשימוש חוזר וזול יחסית, בהתאם לצורך. המעלות של הג’ל ברורות. הוא יעיל לטווח ארוך בשל פירוק קן המקקים. במזרק אחד ניתן להשתמש מספר פעמים. והוא זול יחסית מאשר להזמין הדברה מקצועית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן