בעזרת השם

איך מנקים ברזים

איך מנקים ברז

איך מנקים ברזים

הרבה שנים עברו מאז סיים המין האנושי את שאיבת המים בבארות המים, וכולנו היום משתמשים בברזים. טוב…. נכון שעדיין יש מקומות בעולם שעדיין יש מחסור במים, ובארות המים עדיין פופולאריות. אנחנו מדברים על העולם המערבי כמובן.

בשנים האחרונות העלילה סביב הברזים קיבלה טוויסט. כיום הברזים מגיעים בעיצובים שונים ומעניינים, או בשלל צבעים מגוונים. הברזים הפכו להיות אביזר אופנתי, צבעים שונים ועיצובים מעניינים.

היום נעסוק בשאלה הפשוטה: איך מנקים ברזים? או איך מתחזקים את הברזים? כמובן שנעסוק בברזים בהם נפוצה השאלה הזו, ברזי מטבח עם חיפוי בצבע כסף.

העניין הוא שברזי מטבח ממוקמים בצומת עם הרבה פעילות – במטבח. שם מטבע הדברים יש גם הצטברות של לכלוך ושומנים, יותר מאשר חלקי הבית האחרים.

חשוב לדעת: אסור לנקות את הברזים עם שום חומר חריף, לדוגמא: אקונומיקה. ניקוי הברז על ידי חומרים חריפים, יפגע הן בתפקוד של הברז לאורך זמן. הנזק המיידי לברזים יהיה במראה המבריק החיצוני של הברז.

כך מנקים ברז: יש להרטיב מטלית במים עם מעט סבון נוזלי, ולעבור על הברז בעדינות. לאחר מכן, יש לעבור על הברז עם מטלית יבשה. וזהו, הברז נקי.

מדובר בפעולה שתשמור על הברז שלכם נקי, ואף תשמור על הפיניש המבריק.

במקרה של אבנית, יש לנקות את הברז עם מעט חומץ ביתי 5%. לאחר מכן יש לשטוף את הברז היטב במים נקיים.

המסננים הנמצאים בנקודת יציאת המים, נקראים בשפה המקצועית מעדן זרימה לברז או בשם ‘פרלטור’. את המסננים מומלץ לפרק פעם בכמה חודשים ולנקות היטב. ניתן גם להשרות למספר דקות במי חומץ ביתי 5%, ולאחר מכן לשטוף היטב במים נקיים.

מומלץ לנקות את הברז גם כאשר איננו רואים לכלוך. סביר להניח שיש לכלוך שאיננו רואים, אבל במשך הזמן יהיה קשה יותר להוריד אותו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן