בעזרת השם

איך לצבוע קיר

איך לצבוע קיר. אחרי שבחרתם גוון, החלטתם באיזה סוג צבע תשתמשו. הכנתם- פחות או יותר- את הקירות לסיוד, זה הזמן להתחיל לעבוד. איך עושים את זה נכון? איך דואגים שהקיר יראה כמו אחרי צביעה מקצועית?

לקריאה על שלב הכנת הקיר, לחצ/י על הקישור הבא: איך להכין קיר לצבע

הנה כמה טיפים שיעזרו לכם:

  • לפני הכל, נשמו עמוק, פנו לעצמכם את היום והתאזרו בהרבה סבלנות. סיוד היא מלאכה שדורשת זמן ואורך רוח.
  • אל תצבעו בלילה! יהיה לכם קשה הרבה יותר לגלות פגמים או טעויות. התוצאה לאור יום תהיה מוצלחת הרבה פחות.
  • אם אתם גמישים בשעות, צבעו כשחם, כך הצבע ייתפס טוב יותר על הקיר.
  • קחו בחשבון מראש שכדי להגיע לתוצאה טובה, עדיף לצבוע ב2 שכבות. יש להמתין לפחות 5 שעות ביניהן כדי לאפשר לשכבה הראשונה להתייבש.
  • הגנו על הרצפה ועל התקרה. פרשו עיתונים על הרצפה, אפשר גם להדבקי אותם זה לזה כדי ליצור משטח אחד שלא יזוז. אם אתם פורשים ניילון ודאו שאתם לא מחליקים עליו תוך כדי עבודה. והדביקו מסקנטייפ על התקרה בנקודת החיבור לקיר ובתחתית הקיר, בחיבור לפאנלים, כדי למנוע לכלוך שצריך לגרד לאחר מכן. את המסקינטייפ יש להסיר מיד לאחר הצביעה כדי שהצבע לא יתייבש עליו ויתקלף יחד אתו.
  • עבדו לפי ההוראות שעל מיכל הצבע. אל תתחכמו. גם אם זה נראה כרגע טוב – יש לשער שהתוצאה תאכזב.

ועכשיו, לצביעה עצמה:

  1. את הקיר נצבע רק עד גובה של כמה סנטימטרים מהתקרה. נשאיר מתחת לתקרה פס לא צבוע, אותו נצבע בהמשך בעזרת מברשת כדי למנוע לכלוך על התקרה.
  2. צבעו את הקיר בחלקים של מטר מרובע, חזרו עם הגלגלת לאורך ולרוחב עד שהאזור צבוע. לאחר מכן עברו שוב על האזור עם הגלגלת, ללא תוספת צבע, והחליקו אותו, שורות שורות, כדי להימנע ממריחות לא אחידות.
  3. כשאתם עוברים לחלק הבא, אל תשאירו רווח בינו לבין החלק הקודם. ודאו שאתם עולים מעט על האזור שכבר צבעתם, שוב, כדי לשמור על אחידות בתוצאה הסופית.
  4. את החלק שצריך לצבוע בעזרת מברשת צבעו בצורת שתי וערב כדי למנוע נשירת שערות המברשת על הצבע.
  5. זכרו! כל עוד הצבע לא יבש לגמרי, לא תוכלו לראות את התוצאה הסופית. גם כאן, התאזרו בסבלנות…
  6. אם אתם עומדים לצבוע בצבע משי. יש לוודא שהכנתם את הקיר כמו שצריך, והחלקתם את כולו בעזרת שפכטל או נייר זכוכית, ולאחריהם עם סמרטוט לח. עצה שלנו- אם כבר השקעתם בצבע משי, השקיעו בבעל מקצוע שיודע איך להשתמש בו. כך תקבלו את התוצאה המושלמת שחלמתם עליה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן