בעזרת השם

מייד אין צ’יינה

מייד אין צ'יינה

‘מייד אין צ’יינה’ – הכיתוב שהפך להיות חלק מרכזי בחיינו, בכל מה שקשור למוצרים שאנו משתמשים בהם. החל ממוצרי טקסטיל לביגוד ולבית, דרך הצעצועים הזולים של הכל בדולר, וכלה בטרקטורים וקרונות רכבת המיובאים כולם מסין.

מה מתחבא מאחורי המותג החזק כל כך – סין? מה גורם לכך שאנשים רבים כל כך חושבים על מסחר מול סין? ובעיקר, מה מסתתר מאחורי כל המוצרים האלו עד שהם מגיעים לידינו?

ברשותכם אשבור כמה מיתוסים:

דבר ראשון הסינים ממש אינם מכונות אדם, כפי שבמערב נהנים להציג את זה. הסינים הם דבר ראשון – אנשים. אנשים חרוצים, אנשים חביבים, אנשים שמקבלים כל אדם איכשהו, אנשים שהם אנשים.

הזרים המגיעים לסין לצרכי מסחר, לא מבינים בדרך כלל כי אנשים הם אנשים הם אנשים. הם מגיעים לסין ורואים את האזרח הסיני הפשוט דרך הדולר. הם לא באמת מבינים את הצרכים של היצרן או הספק שלהם. ההסתכלות הזו הופכת להיות הדדית, או כפי שאמר שלמה המלך: כמים פנים אל הפנים. במצב כזה גם הסיני רואה את העומד מולו דרך הדולר או היואן במקרה שלנו.

הכלל הראשון בהתעסקות מול סין (או כל מקום אחר)תתייחסו לעומד מולכם בכבוד, ותקבלו כבוד.

נטייה נוספת שיש להרבה מערביים במגע מול סין, זו הנטייה לזלזל בעם הזה כ-עם. ההסתכלות המערבית על הסיני הוא כשל איש פשוט שנולד כדי לעבוד, נולד כדי לייצר למערב מוצרים. אבל תחת הכיתוב ‘מייד אין צ’יינה’ ישנם אנשים, ישנה תרבות.

לעם הסיני יש היסטוריה מתועדת כמו היהודים, למעלה מ5000 שנים. השורשים הסיניים מתועדים, וקיימים שם ספרי יוחסין. התרבות הסינית עוברת דרך של אלפי שנים, והיא מלאה בתרבות מקיפה של נימוסים.

הנה שניים לדוגמא:

  • כשהנך מארח, לעולם אל תסיים את האוכל שלך לפני האורח. אם המארח מסיים את האוכל לפני האורח, הוא גורם אי נעימות לאורח להמשיך לאכול. לכן על המארח לדאוג שלא לסיים את האוכל לפני האורח. (דבר זה מופיע גם במסורת היהודית, בהלכות בעל הבית).
  • כאשר הנך שולף סיגריה לעישון, תמיד תשלוף עוד אחת וכבד בה את בן שיחך. אל תעשן לבד.

בהרצאה על מסחר מול סין שהבוס שלנו נשא לפני קבוצת סטודנטים, הם היו בהלם. בעיקר בגלל שנחשף לפניהם על החיים בסין, על התרבות הסינית, ועל הנימוסים. חבל שהרבה אנשים רואים את סין דרך הכסף, ולא דרך המסורת הסינית.

בואו לבקר אותנו בעמוד הקטלוג שלנו: קטלוג גולבי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן