בעזרת השם

מקדחים

מקדחים

מקדחים, עושים סדר על סוגי מקדחים הקיימים בשוק.

עשרות סוגי מקדחים מייצרים בלבול גדול אצל כל מי שאינו בעל מקצוע. אנחנו כאן כדי לעשות סדר ולהסביר את הייעוד של כל מקדח. חומרי הבנייה המגוונים כל כך, מייצרים אתגר אמתי. הצורך להתאים לכל סוג של משטח את המקדח המתאים לו.

הנה רשימה של חומרים לבניית קירות / מחיצות. אבנים מלאות, בלוקים חלולים, איטונג, לוחות גבס, לוחות איסכורית, לוחות עץ. כמובן שזו רשימה קטנה מאוד לעומת ההיצע שיש בשוק, לדוגמא: לוחות עץ, עשרות סוגים של פלטות עץ קיימים בשוק.

בפוסט הזה נסביר על מקדחים. איך עושים חור בקיר? שאלה פשוטה. התשובה קצת מורכבת.

בואו לבקר אותנו במחלקה של המקדחים: מקדחים וביטים

לקדוח חור בקירות אבן, קיימים שני סוגי מקדחים עיקריים.

  • מקדח וידיה, ייעודי לשימוש במקדחה רגילה לקדיחה של חור בקירות אבן. המקדח מאופיין בכך שבקצה המקדח ישנם שני בליטות משני צידי המקדח. נקודת ההרכבה על המקדחה היא חלקה, היות ותפס ראש המקדחה נעשה על ידי לחץ. חשוב כמובן לדעת שיש רמות שונות של איכות, הכל בהתאם למשימה ולתקציב שלכם. נעילת המקדח על המקדחה נעשה על ידי הידוק ראש המקדחה, דבר הנעשה על ידי מפתח למקדחה. עכשיו אנחנו כבר יודעים מה זה מקדח וידיה, ונעבור למקדח הבא בתור.
  • מקדח לפטישוןSDS, זהו מקדח ייעודי לקידוח בקירות אבן על ידי פטישון. קצהו של המקדח דומה למקדח וידיה הנ”ל, אולם בנקודת החיבור לכלי העבודה יש שוני. מקדח SDS  הינו מקדח ייעודי לשימוש בפטישון. חיבור המקדח לפטישון נעשה על ידי תפס ייחודי, ולכך נועדו החריצים בנקודת החיבור לפטישון.
    • לרוב מופיע ראש מקדח SDS בדיוק כמו ראש מקדח הוידיה. אולם קיימים גרסאות איכותיות יותר בשוק, בהם ראש המקדח הינו עם ארבע צלעות, דבר המקל על הקדיחה. נעילת מקדח SDS  על הפטישון נעשה על ידי תפס פשוט, ואין צורך בכלי נוסף לצורך זה. עכשיו אנחנו יודעים מה זה מקדח SDS, ונעבור לקדיחה בקרמיקה.

לקדוח חור בקרמיקה.

  • מקדח קרמיקה. לעשות חור בקרמיקה או בקיר זכוכית זהו כבר דבר מורכב יותר מאשר בקירות אבן רגילים. משטח הקרמיקה או הזכוכית הינם משטחים רגישים יותר. טיפול לא נכון בקרמיקה או זכוכית עלול לשבור את הקיר. יש לעשות זאת רק על ידי מקדח קרמיקה, ויש כמובן לפעול לפי הוראות היצרן. קדיחה איטית וזהירה. גם במקדח זה יש גרסאות בהם ראש המקדח מעוצב בדומה לצורה של ראש חץ, או ראש עם ארבע צלעות. מקדחים לקרמיקה בדרך כלל מגיעים עם נקודת חיבור למברגת אימפקט, ולא למקדחה רגילה. נעילת המקדח על המברגה, נעשה על ידי תפס האימפקט ואין צורך באביזר נוסף לצורך זה.

קדיחת חור בעץ

  • מקדח לעץ. קידוח קל ביותר. לצורך זה נשתמש במקדח ייעודי למשטחי עץ, והוא מאופיין בכך שבראש המקדח יש חוד הייעודי לנעיצה בנקודה המדויקת על העץ. מקדח זה ניתן להשיג בשוק גם בגרסה בה נקודת החיבור הינה חלקה, זו גרסה הייעודית למקדחה. ניתן גם להשיג את המקדח, עם נקודת חיבור למברגת אימפקט. נעילת המקדח על המקדחה נעשית על ידי מפתח למקדחה, או במברגת אימפקט על ידי התפס בראש המברגה.

לקדוח חור בברזל

  • מקדח לברזל. לצורך זה יש להשתמש במקדח ייעודי למתכת, והוא מאופיין בכך שראש המקדח הוא חלק עם סיומת חדה. הסיומת החדה של המקדחה היא זו המייצרת את החור, זאת על ידי הסיבוב המהיר של כלי העבודה. לרוב ניתן להשיג מקדח למתכת עם נקודת חיבור למקדחה. אולם קיימים גם גרסאות עם חיבור למברגת אימפקט.
  • שמו המקצועי של המקדח הוא: מקדח HSS. ועכשיו כשאנחנו יודעים מה זה מקדח HSS, נעבור לכמה כללים חשובים אודות מקדחים.
  • באופן כללי כדאי לדעת, שניתן להמיר ראש של פטישון או ראש של מברגת אימפקט לראש של מקדחה רגילה. נעשה זאת על ידי אביזר ייעודי לכך, פוטר לפטישון או פוטר לאימפקט. ועוד לא דיברנו על קידוח של חור גדול לצורך העברה של צינור או הרכבה של מנעול, נעשה זאת בפוסט נפרד בעזרת השם.
  • בעת הקדיחה יש להחזיק את המקדחה או המברגה ישר ובזווית הנכונה. יש להקפיד שלא להניע את המקדחה לצדדים בעת הקדיחה. תזוזת המקדחה יכולה לגרום לשבר של המקדח או חור גדול מעבר לרצוי.
  • הקפידו על מצב רגיל או רטט בפטישון, זה קריטי להשגת המטרה.
  • תמיד כדאי להתחיל לקדוח במצב איטי ואט אט להעלות את המהירות. זה חשוב כדי להשיג יציבה וביטחון בעת הקדיחה.

קידוח עם מברגת אימפקט.

  • מקדחים אימפקט אלו מקדחים הייעודיים למברגות אימפקט. מקדחים אלו מאופיינים במגרעת הנמצאת בגוף המקדח, ועמה המקדח נתפס על המברגה.

2 תגובות

    1. שלום יעקב
      זה לא אמור לקרוא, אנחנו ממליצים לפנות למקום בו קנית את המקדחים ולבקש את עזרתם.
      המשך יום מוצלח!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן