בעזרת השם

תיקון נזילה במזגן

תיקון נזילה במזגן

תופעה מוכרת. חם בחוץ, הלחות גבוהה מאוד, ואנחנו מפעילים את המזגן, אולם… בעיה…. המזגן נוזל. מה עושים עם מזגן שנוזל, מזגן מטפטף. המים בדרך כלל מוצאים את הדרך לנקודה הנמוכה ביותר במזגן, ומטפטפים.

איך מתקנים נזילה מהמזגן?

ברוב המקרים נזילת מים מהמזגן תתרחש ביחידה הפנימית של המזגן, בתוך הבית. בפוסט הנוכחי נתמקד בדרכים לתיקון המזגן, עוד לפני קריאה לטכנאי מזגנים שיעלה לנו כסף רב.

הסיבה הנפוצה ביותר לנזילת מים היא – צינור הניקוז או תעלת הניקוז סתומים. תפקידה של תעלת הניקוז במזגן, הינה לנקז את המים הנוצרים אל מחוץ למערכת. תפקידו של צינור הניקוז הוא, לנקז את המים מתעלת הניקוז עד לנקודה הרצויה לנו.

סתימה באחד משני המקומות הנ”ל גורמת להיווצרות של מים עודפים במזגן, ומכאן הדרך לנזילה קצרה ביותר. אז מה עושים?

דבר ראשון יש לגשת לקצה צינור המזגן, ופשוט לנשוף בכח אוויר עם הפה לתוך הצינור כלפי פנים. סיכוי גדול כי במידה וישנה הצטברות של לכלוך בצינור המזגן, הלכלוך ינוע מעט ואז יישטף יחד עם המים כלפי חוץ.

זכרו כי המים אינם נקיים, כך גם כל מה שקורה בתוך הצינור, לכן יש לנשוף בחוזקה לתוך הצינור, ובמהירות להזיז את הפנים מקצה הצינור. ברגע שהסתימה נפתחת יש זרם של מים כלפי חוץ, וממש לא נעים לקבל אותו על הפנים שלנו.

במידה וזה לא עזר, מומלץ לפתוח את מכסה הפלסטיק של היחידה הפנימית, לנקות את הפילטרים. הפילטרים הם מעין רשת צפופה ועדינה, הקולטת את הסיבים הנוצרים במהלך פעולת המזגן. יש להוריד אותם ופשוט לשטוף היטב.

במידה וזה לא עוזר, כדאי לעבור בעדינות עם מברשת קטנה על החריצים הנראים לעין במערכת הפנימית של המזגן. ניתן לרכוש אצלנו מברשת כזו, בקישור הבא: מברשת ציפורניים.

כמובן, שיש לוודא שהשיפוע של צינור המזגן הוא כלפי נקודת הניקוז הסופית. כאשר קיים שיפוע כלשהו הגורם למים לחזור לכיוון המזגן, סיכוי גבוה שתהיה נזילה במזגן.

את הפילטרים מומלץ לנקות אחת לחודש, דבר שימנע נזילות, וגם ישפר את ביצועי המזגן. מדובר בפעולה קטנה ולא קשה, אולם היא מאריכה את אורך חיי המזגן וגם חוסכת בחשמל.

סיבה נוספת לנזילה במזגן, תלויה במחסור בגז במזגן.

חוסר בגז עלול לגרום אף הוא לנזילות, סביר להניח שאין לכם בלון גז ואת המכשור הנדרש למילוי גז במזגן. כך שאם עשיתם את כל הנ”ל ועדיין המזגן נוזל, כנראה שאין לכם מנוס אלא להזמין טכנאי גז מקצועי. בררו היטב שמדובר בטכנאי גז מקצועי ולא באיזה חאפר שיפתור לכם זמנית את הבעיה, ויגבה תשלום מופקע ולא הוגן.

ואם רציתם לדעת מהו מחיר תיקון נזילה במזגן ? המחיר הריאלי הוא באזור ה300 שקלים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן