בעזרת השם

מדריך מקיף לסידור חנות טמבור לאספקה טכנית

סידור חנות טמבור

סידור חנות טמבור. הצלחתה של חנות לאספקה טכנית תלויה בגורמים רבים. ניהול תזרים, סידור והיררכיה בתוך החנות, ומעל הכול שירות לקוחות אדיב, ועוד. בפוסט הזה נתמקד בסידור נכון של החנות. סידור נכון יהפוך את החנות שלך, ממקום לאחסון מוצרים למגנט לקוחות. הוא גם יגדיל את המכירות, ישפר את חווית הקנייה, ויקל עליך את ניהול המלאי והשירות. מניסיון רב שנים של עבודה מול חנויות אספקה טכנית, נציג כאן אסטרטגיות מוכחות לסידור החנות, החל מתכנון החלל ועד להצגת המוצרים בצורה מושכת.

3 נקודות ראויות לציון בתחילת הפוסט:

  • השם חנות טמבור הינו הנפוץ לחנויות אלו, בשל מיתוג נכון של חברת טמבור לצבעים. אולם אנו מתייחסים במאמר לכלל החנויות של אספקה טכנית.
  • הנכתב במאמר הינו בגדר המלצה בלבד, ויעשה כל אחד לעצמו את המתאים לו.
  • מומלץ לקרוא את המאמר הקודם שכתבנו בנושא של חנויות אלו, אליו נוכל להגיע דרך הקישור הבא:

חלק ראשון: תכנון החלל בחנות, הבסיס להצלחה

  • חלוקה נכונה של החלל:
    • אזורים מוגדרים: עלינו ליצור אזורים מוגדרים לכל קטגוריית מוצרים. כלי עבודה, אינסטלציה, חשמל, ברגים וכו’. הגדרה זו תקל על הלקוחות למצוא את מה שהם מחפשים, וגם תעזור לנו לסדר את החנות.
    • מסלול לקוח ברור: הכוונת הלקוחות באמצעות מסלולי תנועה ברורים תבטיח שהם יחשפו למגוון רחב יותר של מוצרים. נוכל לכוון את הלקוח שלנו להגיע אל המוצר, גם ללא הגעה פיזית של עובד בחנות למדף הספציפי.
    • שטח קבלת פנים: עלינו ליצור אזור כניסה מזמין עם מידע שימושי תיצור רושם ראשוני חיובי. באזור הכניסה נציב תמיד את המוצרים שאנו רוצים שהלקוחות יזכרו שיש לנו.
    • אזור הקופה 1: שטח זה נמצא תמיד באזור קבלת הפנים, כך שנוכל לחייך מיידית לכל מי שנכנס. בשטח זה נניח מוצרים כמו סכינים יפניים, דבק מהיר או מחזיקי מפתחות. על מנת להקל על הלקוח לקבל שירות מהיר גם למוצרים קטנים. מוצרים אלו גם נדרשים פעמים רבות, ונחסוך לעצמנו את ההסבר ללקוח על מיקום המוצר.
    • אזור הקופה 2: בעבר חנויות אלו מכרו בעיקר צבע כלי עבודה ומוצרים טכניים בלבד. כיום, לרוב ניתן לרכוש בחנויות אלו מגוון מוצרים שאינם קשורים ישירות לתחום. הנה כמה לדוגמא: מתלים וקולבים, קוצץ ציפורניים, שרוכים לנעליים, מסרקים ועוד. מוצרים אלו חשוב להציב בטווח עין מהקופה, מאחר וקניות רבות של המוצרים האלו נעשות בדרך אגב. הלקוח ניגש לקופה רואה מוצר ולוקח.
  • שימוש יעיל במרחב:
    • מדפים מודולריים: שימוש במדפים מודולריים יאפשר לנו גמישות בהצגת המוצרים ושינוי הסידור לפי הצורך. נסביר בקצרה מה זה מדפים מודולריים.
      • מתקנים שניתן לשנות בקלות את גובהם, נקראים מודולריים. לדוגמא: קוצים עליהם אנו תולים מוצרים, חשוב שנוכל לשנות מידי פעם את גובהם או להזיז לצדדים. אפשרות זו תיתן לנו גמישות חשובה מאוד בסידור החנות על בסיס קבוע.
    • תצוגות אטרקטיביות ושימושיות: שימוש בתצוגות יצירתיות להצגת המוצרים. חברות שמתעסקות במידוף יתנו לכם לרוב את הפתרונות הכי חדשניים ויצירתיים בשוק. יחד עם זאת חשוב גם להפעיל חשיבה אישית ויצירתית.
      • לדוגמא: מתקן מפות שולחן הנמכרים לפי מטר. חברות המשווקות את המפות יביאו לכם גם את המתקן המוצלח עליו המפות מוצגות. אולם אתם יכולים לשדרג אותו ולקשור עם חוט מד מטר וסכין על גוף המתקן, דבר שיקל עליכם לתת שירות מהיר.
    • ניצול כל פינה: קירות, פינות וגם תקרות יכולים לשמש להצגת מוצרים או מידע.
      • קבלו דוגמא: יש לנו לקוחות שתלו על התקרה ערסל או נדנדה קטנה, וניצלו את התקרה לקידום המכירות של המוצר.
  • תאורה נכונה:
    • תאורה: תאורה חזקה וממוקדת תאפשר ללקוחות לראות את המוצרים בצורה ברורה ולבחון את הפרטים הקטנים.
      • לדוגמא: מספר מלקוחותינו פרסו פס לד בחלקו התחתון של המדף, על מנת להאיר את המדף שמתחתיו.

חלק שני: סידור מוצרים בחנות טמבור

  • סדר בקטגוריות ונושאים:
    • לוגיקה ברורה: סידור המוצרים לפי לוגיקה ברורה, דבר שיקל על הלקוחות למצוא את מה שהם מחפשים.
      • לדוגמא: כל הברגים יהיו מרוכזים באותו האזור, והכי טוב לסדר אותם בשורות לפי גודל.
      • דוגמא נוספת:  כל האינסטלציה תמוקם באותו אזור, אולם גם בתוך האינסטלציה קיימים תתי קטגוריה. כל האביזרים למיני בר ימוקמו יחד, אביזרים לגינה גם הם צריכים להיות יחד. ואלו רק דוגמאות, אנחנו חייבים להפעיל חשיבה עצמאית.
    • שילוט וסימון:
      • קטגוריה: חשוב מאוד להשתמש בשילוט ברור ומובן כדי להציג את קטגוריית המוצרים.
      • מוצר: מוצרים רבים מגיעים עם אריזה הכוללת את שם המוצר, ואפילו הוראות שימוש. אולם גם כאשר אין את זה, חשוב לייצר כיתוב ברור על המוצר. לדוגמא: על תאי הברגים כדאי להדביק מדבקה עם כיתוב ברור על המידות המדויקות של המוצר. צפו בסרטון שצילמנו אצל לקוח שלנו, אצלו סידרנו לו מדבקות על כל התאים.
      • מחיר: חוקית, אבל גם למען השירות, כדאי שתהיה תווית מחיר ברורה על כל מוצר.
  • צבע וגודל:
    • יצירת הרמוניה נעימה לעין: מומלץ לעבוד עם חברה שדואגת לאריזות אחידות ככל שאפשר.
      • לדוגמא: אנחנו בגולבי מייצרים הרמוניה במשפחות של מוצרים. כלי עבודה – לרוב בצבע ירוק, אביזרים שונים כמו שרוכים גומיות ואביזרי בטיחות – בצבע המותג שלנו שחור ואדום, מקדחים – באריזה כתומה.
  • הצגת מוצרים משלימים:
    • מכירות משלימות: להבים לסכין יפני יהיו ליד הסכינים. פעולה זו תלויה מאוד גם בעובדי החנות, הם צריכים ללמוד להציע ללקוח מוצרים משלימים. אם לקוח רוכש נייר זכוכית, הציעו לו גם את הכלי לאחיזת הנייר. אם לקוח מבקש לרכוש חומר רובה, הציעו לו מכשיר החורץ להסרת הרובה הישנה.

חלק שלישי: עיצוב ונוחות

  • צבעים וריהוט:
    • צבעו את החנות בצבעים מאירי עיניים, תוך שילוב הצבע של הלוגו שלכם. לדוגמא: במידה ויש צבע כחול בלוגו, דאגו לפסי צבע כחולים שישברו את הצבע הלבן של הקירות.
  • אווירה:
    • מוזיקה. השמעה של מוזיקה נעימה ברקע תוסיף אווירה נעימה לחנות. חשוב להשמיע את המוזיקה בטונים שקטים, ולא רעשניים מידי.
    • תמונות ופרחים. הניחו עציצים, ניתן גם עציצים מפלסטיק, בנקודות שונות ברחבי החנות. גם תמונות מעניינות יכולים להוסיף לאווירה נעימה.
  • סדר וניקיון:
    • חנות נקייה ומסודרת תיצור רושם חיובי, ותגרום ללקוחות לאהוב את הביקורים בחנות שלכם.

לסיכום הפוסט על סידור חנות טמבור:

  • השקיעו באווירה נעימה, בסידור החנות בצורה לוגית, וכמה שיותר להקל על הלקוח. כל אלו יביאו את הלקוחות לאהוב את החנות, ולראות בחנות חוויית קנייה ששווה לעבור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן