בעזרת השם

תיקון ברז דולף

תיקון ברז דולף, איך נעשה זאת?

נתחיל עם השאלה הפשוטה: מה זה ברז מיקסר?

ברז מיקסר מאופיין בכך שידית הפעלה אחת שולטת על כל תעבורת המים בברז, הן המים החמים והן המים הקרים. כאשר אנו רוצים לקבל מים פושרים נפעיל את הידית במצב ביניים, כך שלפיית הברז ייכנסו במקביל מים קרים וחמים, כך נקבל מים פושרים. השינוי בין החמים לקרים, נעשה על ידי מנגנון לברז, המורכב מתחת לידית לברז.

חשוב לזכור: מיד עם רכישת הברז יש לשלוח לחברה את תעודת האחריות חתומה על ידי מוכר הברזים, כך שתעודת האחריות תכנס מיד לתוקפה. חברות רציניות כמו ברזי חמת או ברזי מדגל, נותנות אחריות של כמה שנים.

על אף שהברזים איכותיים, בכל זאת קורה והברזים דולפים. איך מתקנים את הברז הדולף? איך מתקנים ברז מיקסר?

הנה התשובות על תיקון ברז דולף, ושלבי התיקון.

  • סוגרים את ברז אספקת המים הראשי.
  • פותחים את הברז ומחכים עד שזרם המים ייפסק, עלינו לרוקן את צינור המים.
  • הידית של ברז המיקסר מחוברת למנגנון הברז על ידי בורג הלן קטנטן, בורג זה מכוסה על ידי כיסוי קטן בחזית הידית. עלינו להסיר את הכיסוי, וניתן לעשות זאת עם מברג שטוח עדין. יש לפעול בעדינות על מנת שלא לפצוע את הידית, ולפגוע ביופייה.
  • פותחים את בורג ההלן עם מפתח הלן תואם, בדרך כלל סט מפתחות  הלן כולל בתוכו גם את המפתח הייעודי לגודל זה. יש להכניס את המפתח לתוך הבורג ולסובב נגד סיבוב השעון. שמרו את הבורג במקום בטוח. את הבורג לידית לרכוש בקישור הבא: בורג אלן לידית
  • את הידית נוציא על ידי שליפה עדינה כלפי מעלה. הניחו את הידית במקום בטוח.
  • מנגנון הברז מהודק לגוף הברז על ידי אום גדול ורחב. יש לנסות לשלוף את האום בידיים וללא כלים. כאשר אין ברירה ואיננו מצליחים לפרק את האום, יש להשתמש במפתח שוודי. נעשה זאת על ידי כיסוי האום עם בד, ובעדינות נהדק את מפתח השוודי.
  • לאחר פתיחת האום, נשלוף בעדינות את מנגנון הברז החוצה.
  • כעת יש להכניס את המנגנון החדש למקומו. בדרך כלל קיימות מגרעות בגוף הברז כך שבשימת לב קלה נוכל לגלות את המיקום הנכון של המנגנון החדש. המנגנון צריך להיכנס בדיוק במיקומו ובכיוונו של המנגנון הקודם. שלושת תעלות יציאת המים, צריכות להיות במיקום מדויק מול שלושת התעלות של המנגנון.
  • לאחר הכנסת המגנון החדש למקומו, נבריג בחזרה את אום ההידוק למקומו. ושוב פעם, עדיף תמיד להשתמש בידיים ולא בכלים מכניים. גם בשימוש בכלים מכניים, יש לעשות זאת בעדינות מרבית.
  • נחזור על סדרת הפעולות הקודמת והפעם בדרך ההפוכה. נכניס את הידית למקומה, נהדק את הידית למקומה על ידי בורג ההלן, ונחזיר את כיסוי הבורג שעל הידית למקומו.
  • כעת יש לפתוח חזרה את הברז הראשי, ולוודאי שאכן המנגנון הורכב כראוי, והברז אינו דולף.

חשוב לזכור: בעבודה עם משטחים רטובים, יש להיזהר מהחלקה. את חלקי הברז הקטנים יש להניח במקום שנכין לכך מראש, על מנת שלא ילכו לאיבוד במהלך התיקון.

4 תגובות

  1. קניתי מנגנון חדש, עשיתי את כל הנ”ל ועדיין הברז נוזל מאזור המנגנון הקרמי. האם זה אומר שהברז עצמו נוזל, או שהמנגנון החדש תקול?

    1. דבר ראשון, אם קנית את המוצר אצלנו יש לך אחריות. זה השירות שלנו.
      דבר שני , ייתכן והמגנון אינו תואם לברז מאחר ויש בזה גבוה ונמוך, או שהגומיות אכולות. תנסה לבדוק גם אם הוא ממוקם כמו שצריך בתוך הברז.

  2. האום שמעל המנגנון לא אמור להיות סגור חזק כדי שלא יהיה משם נזילה ?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן