בעזרת השם

סיפור מרתק עם מוסר השכל…

סיפור מרתק מפיה של הגברת מטילדה מצליח:

 

יום אחד סבתא שלי שומעת שמישהו מסתובב אצלה בבית, זה היה גנב. סבתא קפצה לכיוונו, ולפני שהוא הספיק לברוח היא עצרה אותו, ואמרה לו “אתה לא יוצא מכאן לפני שאתה שותה כוס מים”.

 

הגנב, מבוהל כולו, התיישב על הספה, וקיבל את הדין בהכנעה – הוא שתה כוס מים.

 

לאחר שנרגע סבתא שאלה אותו: אולי תסביר לי למה אתה עושה את זה? למה אתה נזקק למלאכה בזויה שכזו?

 

הגנב כשעיניו כבושות בקרקע, החל לבכות ולהסביר לסבתא כי יש לו משפחה ברוכת ילדים, והוא אינו מצליח לפרנס אותם ולהביא להם מספיק אוכל. סבתא החלה לבכות יחד עמו, ולהשתתף ברגשותיו.

 

אבל סבתא לא נתנה לו להמשיך במלאכה הבזויה הזו, סבתא אמרה לו: מהיום אתה מפסיק להתעסק בגניבות, ובמקום זה אני אתחיל להביא לך אוכל.

 

סבא אהב לקנות הרבה אוכל, במקום בקבוק אחד של שמן, הוא אהב שיש בארון 5 בקבוקים. במקום קילו תפוחי אדמה, הוא היה קונה 5 קילו. סבתא תמיד הייתה מסבירה לסבא שאין צורך בכזו כמות של אוכל, אבל סבא היה ממשיך לקנות, והרבה.

 

סוף סוף סבתא מצאה לזה שימוש. מאותו היום סבתא החלה להביא לאותו ‘גנב’ כמויות של אוכל, כך יכל אותו יהודי להביא אוכל לילדים שלו בלי להתעסק במקצוע הגניבה.

 

לא ידענו במשפחה מכל הסיפור הזה, סבתא אהבה לעזור ולא ראתה בזה משהו ייחודי שהיא צריכה לספר. הרי כך השם ברא אותנו, אוהבים לעזור.

 

רק כאשר סבתא נפטרה, הסיפור נודע לנו.

 

באחד מימי השבעה, הגיע יהודי בעל צורה עם זקן וכיפה גדולים. וסיפר להם שבזכות סבתא הוא חזר בתשובה, הוא סיפר להם כי היה גנב, הוא סיפר להם כמה הוא התרגש מהגישה של סבתא, הוא סיפר להם איך בזכות סבתא היה לו לתת אוכל לילדים, הוא סיפר להם כי בזכות סבתא הוא הבין את מהות החיים והפך לאדם טוב.

 

סיפור עם מוסר השכל. פרסמו שתפו כדי שכולם ידעו כי ‘רק אהבה תביא אהבה’.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן