בעזרת השם

הרחקת עכברים – הרחקת מזיקים פרק ד’

הרחקת עכברים

הרחקת עכברים, הרחקת חולדות. ככה נעשה את זה.

מה עושים עם עכברים? איך מרחיקים חולדות? מה עושים להרחיק מכרסמים? ריכזנו עבורכם את המידע הרלוונטי והמקצועי.

חשוב לדעת: המכרסמים מסוכנים לבני אדם. היציאות של המכרסמים נושאים חיידקים ומחלות. לפעמים העכברים נוגסים במזון כלשהוא, והאכילה של המזון הזה מסוכנת ביותר. באירופה נודע כי מכרסמים סייעו להפצה של הדבר על ידי שאריות מזון.

עכברים וחולדות – מה ההבדלים ביניהם.

העכבר הינו בעל אוזניים עגולות, בעוד שהחולדה הינה בעלת אוזניים חדות. העכבר מגיע בדרך כלל לגודל של 5 ס”מ, החולדה לעומתו גדולה יותר והיא מגיע לגודל של 10 ס”מ. ועוד הבדל קטן, לעכבר זנב קצר ולחולדה יש זנב ארוך.

 

בטוח שאינכם מעוניינים לקחת מד מטר ולהתחיל במדידות כדי לדעת איזה מכרסם מטייל לכם בבית, אז כדאי קודם כל להתחיל בפעולות מנע.

פעולות מנע הם הטובות ביותר להרחקת מכרסמים. לא משאירים אוכל גלוי בארונות, לא קופסאות ולא שקיות. אוכל פתוח הוא כמו פלייר פרסומי שצועק: “היי עכברים, בואו לביתי”.

 

הקפידו על היגיינה וניקיון מירביים, הכוללים:

  • פינוי אשפה בתדירות גבוהה.
  • כיסוי לפח הזבל.
  • טאטוא הבית או החצר באופן תדיר ויסודי.
  • סגירת פתחי ביוב או מים.

יש לכם בכל זאת עכברים או חולדות? הנה הפתרונות להרחקת עכברים וחולדות.

 

  • מכשיר אלקטרוני – זהו מכשיר המשמיע רעש בתדר שאנו איננו שומעים, אבל לעכבר זה נשמע כמו צפצוף צורמני גבוה ומתמשך. ברוב המקרים הם פשוט יברחו ודי.
  • חתולים – אין כמוהם לחסל אוכלוסיית ענק של מכרסמים. קיימת טענה כי ריבוי העכברים בשנים האחרונות הינו תוצאה של הידלדלות באוכלוסיית החתולים, בשל פעולות יזומות של הרשויות. יש לכם חתולים באיזור הבית או הגינה?! האכילו אותם ודאגו שימשיכו להסתובב בסביבה. זה עובד עם עכברים, ועל הדרך גם עם נחשים – החתולים טורפים אותם.
  • מלכודות כלוב – קיימים מספר סוגים של מלכודות כלוב. יש להכניס פיתיון לכלוב, ולדאוג שלא לגעת בפיתיון ביד אדם אלא עם כפפות או שקית. במידה ואתם נוגעים בפיתיון העכבר יריח את הידיים שלכם, ולא יתקרב. הפיתיון המועדף גבינה צהובה או כל מזון המכיל חמאת בוטנים.
  • מלכודת עכברים ביתית – זוהי מלכודת הבנויה משרוול פלסטיק, על ידה ניתן לשחרר בקלות את העכבר אל הטבע. מלכודת זו מועדפת על ידי הארגונים המטפלים בכל עניין צער בעלי חיים, זאת בשל יעילותה ואי גרימת נזק לעכבר, כמו גם האפשרות לשחרר את העכבר בקלות.
  • הרג, מלכודת שהורגת – לא רוצה לכתוב על זה. זה אכזרי ומיותר.
  • מלכודת דבק / דף – אלו דפים המרוחים בדבק. את הדפים האלו שמים במקומות בהם העכבר עובר, בדרך כלל בפינות החדר החשוכות יותר. העכבר יילכד על הדבק ולא יוכל לברוח. אנא רחמו על העכבר, ושחררו אותו לטבע על ידי שפיכה של מים על הדבק. זה קל ואנושי.
  • מלכודת דבק לעכברים / ספר – מלכודת זו עובדת על אותו עקרון כמו בסעיף 6, אלא שזו מלכודת גדולה יותר ומכילה גם יותר דבק. ושוב, על ידי פעולה קטנה תוכלו לשחרר את העכבר חזרה אל הטבע.
  • רעל עכברים – קיימים מספר סוגים כאשר הסוג הטוב ביותר והמוכר, זהו פסטה לעכברים. הרעל מגיע בתוך שקית קטנה, ויש להניח את השקית באזור בו העכברים מסתובבים. הרעל  פוגע בדרכי הנשימה של העכבר, והוא יוצא לאוויר לשאוף אוויר ושם הוא מת. בחנויות השכונתיות (טמבוריות) ניתן להשיג קוביות רעל לעכברים. בשניהם יש לפעול על פי הוראות היצרן, ולהרחיק מילדים.

 

יש לכם הערות? אודה לכם אם תשתפו אותי.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן