בעזרת השם

אביזרי בטיחות

אביזרי בטיחות

אביזרי בטיחות לבית

10 דברים שתעשו על מנת שהילדים יהיו בטוחים יותר בבית.

אנשים בטוחים שרוב פגיעות הילדים קורים מחוץ לבית, בגינה בבית ספר או ברחוב ובכל מקום אחר, לא בבית. אבל האמת היא שרוב הפגיעות הפיזיות של ילדים קורים דווקא…. בבית. אז איך יכול להיות שדווקא בבית, שם אמור הילד להיות מוגן יותר מכל מקום אחר, דווקא שם הוא נפגע יותר מכל מקום אחר?!

עם ישראל אוהב מספרים, לכן לפני שנענה על השאלה, נספר לכם את הנתון המפחיד הבא.

שני שליש מכלל הילדים שנפגעים פיזית, נפגעו דווקא בבית. הם נפגעים מנפילות, ממגע עם חומרים מסוכנים, מהרעלות, מפגיעות חשמל, נפילת חפצים או משחק עם חפצים חדים.

ועכשיו נענה על השאלה:

הבית שלנו הוא מקום שכל כך נתפס בראש שלנו כמקום בטוח, ובגלל זה אנחנו שוכחים לפעמים את הפרטים הקטנים. בעולם העסקים מקובל לומר שהכל נמצא בפרטים הקטנים. כנראה שגם בבית.

עשרה צעדים לבית בטוח יותר.

  • חומרים מסוכנים במקום בטוח. חומרים מסוכנים חייבים להיות מאוכסנים במקום שמור ולא נגיש לילדים באף גיל. ניתן להשתמש במדף גבוה, או בארון נעול בפני ילדים.
  • חפצים חדים. הרחיקו מכל מקום נגיש לילדים. זכרו ילדים הם סקרנים, וזה דבר טוב מאוד שהם סקרנים. אבל תנו להם לבטא את הסקרנות שלהם, בצורה בטוחה. דאגו לסגור עם סגרי בטיחות ארונות ומגירות, בהם יש חפצים חדים. גם את המקרר צריך לסגור עם סגר למקרר.
  • גפרורים ומצתים. מקומם של אלו הוא רק בארון גבוה. ילדים אוהבים לראות את הגפרור נידלק, לא משהו שאנחנו רוצים לתת להם. ישנם שני דברים שילדים אוהבים, אש ומים. וזה מוביל אותנו לנקודה הבאה.
  • מים. אל תשאירו לעולם אמבטיה מלאה במים, שנייה של חוסר תשומת לב והילד הקטן יכול חס ושלום למצוא את עצמו בתוך אמבטיית המים. כותב השורות מכיר משפחה שהילד שלהם נפטר בגלל אמבטיה מלאה במים. גם קערות מלאות במים או דלי מים, גם הם מסוכנים.
  • מגן שקעים. אחד הדברים שילדים אוהבים לעשות, זה לדחוף חפצים לחורים קטנים. פשוט כסו את כל השקעים בבית, בעיקר את אלו הנגישים לילדים.
  • מרפסת היא דבר כיפי, אבל גם מסוכן. למה זה מסוכן?! כי ילדים אוהבים לטפס. וודאו שהמעקה במרפסת גבוה דיו, ולפחות בגובה של 1.3, יותר גבוה, יותר בטוח. המעקה אמור להיות עם מוטות אנכיים, ולא מוטות מאוזנים. קישוטי פרזול במעקה, נותנים לילד אפשרות לטפס עליו. אין בהם צורך, והם מסוכנים.
  • מדרגות. הדביקו סרטים נגד החלקה בקצה המדרגות. ובנוסף, התקינו שערים למעלה ולמטה בגרם המדרגות.
  • כיריים. אל תשאירו לעולם גז דולק ללא השגחה.
  • מיחם מים. מיחם מלא עם מים, כבר גרם לצערנו כמה אסונות. וודאו שהמיחם קרוב לקיר, ורחוק מקצה השיש. מומלץ גם לקבע עם שרשרת את המיחם לקיר. ניתן גם להרכיב ברז עם שסתום ביטחון, כך שהילד לא יוכל לפתוח את זרם המים החמים.
  • ארונות ומדפים חייבים להיות מקובעים היטב לקיר, ולא בצורה רופפת. ארון שאינו מחובר כראוי עלול ליפול. וכן.. ילדים אוהבים לטפל גם על מדפים בתוך הארון.

אלו רק המלצות עיקריות, אבל יש עוד הרבה מה לעשות כדי לשמור על בית בטוח. תחשבו כמו ילד וכך תעשו סיור בבית שלכם. תופתעו כמה דברים מסוכנים יש בבית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן