בעזרת השם

הרחקת מזיקים פרק י’ – הרחקת נחשים

הרחקת נחשים.

אמהלה!!! נחש!!! טוב, לפני שאתם קוראים לאימא, או למדביר, תנשמו לרגע. נלמד ביחד איך להרחיק נחשים.

אנחנו יודעים שבניגוד לשאר המזיקים, שרק מגעילים אותנו, נחש בהחלט עלול להיות מסוכן וזה מלחיץ. אז לפני שאתם נלחצים רק מעצם המחשבה על האורח המאוד לא רצוי, זה הזמן להכין את הסביבה כדי לוותר על נוכחותו.

איך מרחיקים נחשים?

  • סביבה לא ידידותית לנחשים. נחשים אוהבים מקומות להסתתר בהם, זה אומר ערימות של זבל, גרוטאות, מחסנים ישנים ומלאים בערימות של אין לאף אחד מושג מה זה… פנו את כל הזבל מהאזור, דאגו לחצר נקיה ולמחסנים מסודרים כך שגם אם מזדמן נחש לאזור, הוא ממש לא ירצה להישאר.
  • צמחיה. צמחיה עבותה וגבוהה אהובה מאוד על הנחשים. אל תספקו להם אותה. הקפידו על דשא גזום ועל עקירה של כל צמח בר שגדל באזור.
  • חורים וסדקים. בגלל גופם הגמיש הנחשים יכולים לעבור כמעט בכל חור. דאגו שהם לא ימצאו חורים כאלו. סגרו הרמטית את הרווח בין הבית לאדמה, אטמו כל חור וסדק באזור והקפידו שלא יישארו גם פתחי אוורור או צינורות חשופים.
  • שרשרת המזון. נחשים מחפשים אוכל. נחשים אוכלים חיות קטנות- עכברים, חולדות וגם עופות קטנים. הדבירו בקביעות את הבית והאזור סביב ממכרסמים. הנחשים מריחים אותם מרחוק ונמשכים אליהם. במקביל, דאגו למישהו שיטרוף את הנחשים, אם הם מגיעים. הטורף המקובל ביותר במחוזותינו הוא חתול הבית – הוא יטפל גם בעכברים וגם בנחשים. שימו לב לא להפוך אותו לעצלן מדי… אפשר להשתמש גם בעופות גדולים, אם אתם בעניין…
  • רעידת אדמה. בשנים האחרונות אפשר למצוא מכשירים מיוחדים היוצרים גלי קול וגורמים לאדמה לנוע. התנועות האלו מקשות על הנחש להתנהל והוא בדרך כלל יברח מהמקום. בשפה המקצועית המוצר מוכר בשם: הרחקת נחשים אלקטרונית.

מצאתם נחש? אל תתעסקו בשאלה אם הוא ארסי או לא. אל תיקחו סיכונים והזמינו לוכד נחשים מקצועי. חשוב להזכיר כי החוק הישראלי אוסר על הריגת נחשים, הם מוגדרים כחיה מוגנת.


בואו לבקר אותנו במחלקה שלנו לנושא של מזיקים – הרחקת מזיקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן