בעזרת השם

ברגי הידוק

בורג הידוק

ברגי הידוק, מה זה בדיוק בורג הידוק. ברגים אלו ייעודיים לחיבור של שני אובייקטים מעץ או ממתכת. חיבור האובייקטים נעשה על ידי השחלה של הבורג מכיוון אחד, והידוקו מהצד השני על ידי אום.

דגש שחייב להיות מושם כבר בשלב זה. את כל הברגים שנכתוב עליהם בהמשך, ניתן להשיג בסוגי הברגה שונים. בעיקר הברגה במידות אינצ’ או הברגה מידות מ”מ.

לטבלת המרה מאינצ’ למ”מ- הקלק טבלת המרה מאינצ’ לס”מ

השוני בין ההברגות הוא בסליל החוד העוטף את הבורג, כאשר הברגה אינצ’ היא הברגה גסה יותר מאשר ההברגות המילימטריות. ברהיטים ובמכונות משתמשים בדרך כלל בהברגות מילימטריות.

 

להלן נפרט את סוגי הברגים מסוג זה:

בורג הידוק:

זהו הבורג היחיד הנקרא על שם הפעולה הזו, והוא קרוי: בורג הידוק. בורג זה מאופיין בראש משושה, אותו ניתן להבריג ידנית על ידי פלייר או על ידי מברגה עם ביט ייעודי לכך בגודל תואם. ראש הבורג אינו מחורץ, ולא ניתן להבריגו עם ביט פיליפס רגיל. ראש הבורג הינו שטוח.

בהגדרת המידות בבורג זה משתמשים בשילוב של שני אמות המידה, גם אינטש’ וגם מילימטרי. לדוגמא: בורג הידוק בעובי 1/4, ניתן להשיג באורכים שונים אותם נמדוד במידות מילימטריות. את אורך הבורג נמדוד ללא ראש הבורג. לדוגמא: בורג באורך 30 מ”מ, הינו בורג שאורכו 30 מ”מ אינו כולל את עוביו של ראש הבורג. כלל זה תקף בכל סוגי הברגים בעמוד זה.

 

בורג ראש עגול פיליפס:

ראש הבורג מאופיין בראש עם סיומת כיפה, כאשר במרכז ראש הבורג יש חריץ בעל ארבע צלעות. להברגת בורג זה נצטרך להשתמש במברג או ביט פיליפס.

הגדרת המידות בבורג זה נעשית רק במידות אינצ’. לדוגמא: בורג רע”פ (ראש עגול פיליפס) בעובי 1/4, באורך 2″. וזה אומר שאורך הבורג הוא 2 אינצ’, או בהמרה למידה מילימטרית 50 מ”מ.

 

בורג סגר

ראש הבורג הינו מעין כיפה עגולה ללא כל חריצים בראש הבורג, וללא שום אפשרות לתפיסה של הבורג על מנת להדקו. הידוק בורג סגר, נעשה רק על ידי הידוק האום בצידו השני של הבורג. הבורג אינו מתחיל להסתובב סביב עצמו, בשל ריבוע היצוק מתחת לראש הבורג. הריבוע היצוק נתפס באובייקט כך שהוא אינו מסתובב סביב עצמו. בורג זה נמכר לרוב בעובי 1/4 אינטש’, אולם ניתן להשיג את הבורג הזה גם בעוביים אחרים. הבורג משמש הרבה לספסלים או כיסאות במקומות ציבוריים, מאחר והמבנה הכיפתי בראש הבורג אינו מפריע לאדם היושב.

 

סרטון הסבר שעשינו במחסן, הכולל גם הסבר על ברגי הידוק.

וזה היה פוסט קצר על בורג הידוק, יש לכם רעיונות לעוד פוסטים, נשמח לשמוע מכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן