בעזרת השם

מקדחים מיוחדים

מקדחים מיוחדים

מקדחים מיוחדים

בפוסט הקודם הסברנו על מקדחים רגילים, על ההבדלים ועל הייעוד של כל סוג מקדח בנפרד. היום נדבר על קידוחים של חורים גדולים יותר. לפרק הקודם בנושא, יש ללחוץ על הקישור הבא: פרק א’

בואו לבקר אותנו במחלקה של המקדחים: מקדחים וביטים

מקדח כוס למתכת

המקדח מגיע בצורה של כוס. בקצה הכוס ישנם שיניים חזקות החורצות את החור במשטח המתכת. המקדח קרוי בשפה המקצועית מקדח B-METAL. המקדח מתאים גם לקידוח בעץ, אולם בעץ אין צורך בדרך כלל במקדח יקר זה. השיניים החורצות את החור במתכת משופעות במעט, על מנת לאפשר קדיחה רצופה ללא שהמקדח נתקע מידי פעם. הרכבת המקדח על כלי העבודה נעשה על ידי מוביל ייעודי לכך.

קיים גם מוביל המתאים למקדחה, קיים גם מוביל ייעודי לפטישון וגם מוביל למברגת אימפקט. מקדח זה מיוצר בדרך כלל ממתכת איכותית ועבה, עבה יחסית למקדח הבא עליו נסביר.

מקדח כוס לעץ

גם מקדח זה מעוצב בצורה של כוס, ובדומה למקדח כוס למתכת, גם השיניים שלו משופעות. אולם היות והקידוח בעץ קל יותר, מקדח זה מיוצר ממתכות פשוטות יותר וגם דקות יותר.

מקדח שטוח לעץ:

זהו מקדח דומה מאוד למקדח רגיל במבנהו, אלא שבראש המקדח יש קטע שטוח המסתיים עם חוד נעיצה. הרכבת המקדח על כלי העבודה נעשית בדרך כלל על ידי חיבור לאימפקט או חיבור חלק למקדחה.

מקדח קונוס:

זהו מקדח המורכב בדרך כלל על מברגות אימפקט, ובשל מבנה הקונוס ניתן לקדוח עמו גדלים שונים של חורים.

מקדח לשיקוע של צירי ארון:

זהו מקדח פרפר במידה 35 מ”מ והוא ייעודי לקידוח של שיקוע בדלת של ארון, על מנת לאפשר את הרכבת הציר. המקדח מתאים למקדחה ולא למברגת אימפקט או פטישון. את המקדח ניתן לרכוש בקישור הבא: מקדח לצירים

כדאי מאוד לדעת לפני שאנחנו מתחילים לקדוח.

בכל קדיחה על ידי כל סוג של מקדח ולכל סוג של משטח, מתחילים באיטיות. התחלת הקידוח באיטיות מאפשרת יציבה טובה יותר, וקבל אינדיקציה על קדיחה מיטבית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן